Compensatie trein

Compensatie

NS International doet er alles aan om een treinreis op tijd en zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. Toch kan het weleens voorkomen dat je voor jouw klant compensatie wil aanvragen. Dit kan op twee manieren:

  • In geval van vertraging
  • In geval van een negatieve reiservaring

In geval van vertraging

In geval van vertraging kan de klant na de reis zelf geld terug vragen. Dit kan zonder tussenkomst van de agent. De terugbetaling wordt in dit geval direct gestort op de rekening van je klant.

Wil jij als agent dit graag voor je klant afhandelen?
Vul dan het Klachtenformulier Agent in. In dit geval loopt de verrekening via de maandfactuur.

Klachtenformulier Agent

Zorg dat je op het formulier alle velden aangeduid met een * invult. Alleen dan krijg je na het klikken op ‘Verzend’ de volgende tekst te zien en is de aanvraag verzonden; ‘Bedankt voor je vraag of opmerking. Eén van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Let op! Indien je klant door vertraging/uitval vooraf van de reis heeft afgezien, dien jij als agent de terugbetaling te regelen via het restitutieformulier.

In geval van een negatieve reiservaring

Heeft je klant een klacht over de gemaakte treinreis, dan kan jij als agent de klacht op twee manieren indienen;

  • Digitaal via het Klachtenformulier Agent
  • Per post



Per post versturen naar:
NS International Service Center Backoffice
Postbus 2552
3500 GN Utrecht

Let op: Denk er aan om de originele tickets + evt. andere bewijsstukken bij te voegen.

Het NS Service Center streeft ernaar om de aanvraag binnen drie weken na ontvangst in behandeling te nemen. Zodra jouw aanvraag in behandeling is genomen, ontvang je een reactie op de afhandeling van je verzoek.

Hulp nodig?