Restitutie trein

Restitutie

Er zijn verschillende manieren om restitutie aan te vragen. Wij raden aan om dit altijd via het verkoopsysteem waarmee je werkt te doen. Dit scheelt niet alleen werk, het bedrag krijg je ook sneller retour op de maandelijkse factuur. Kun je tickets niet meer in het verkoopsysteem annuleren, dan dien je een verzoek tot restitutie in via het online formulier (@lantis) of telefonisch (RailAgent).

Annuleren in @lantis

In de volgende situaties moet je in @lantis annuleren:

Trein Binnen hoeveel tijd
Thalys, Eurostar en TGV Tot 2 maanden na vertrek van de trein
ICE, IC, CNL richting Duitsland en verder Tot vertrektijdstip van de trein
Vervoerbewijzen voor Benelux, richting Duitsland en verder (NRN/NVS/NRT) Tot 1 dag voor ingangsdatum
Kijk in het uitgebreide overzicht voor alle manieren van terugbetalingen van alle carriers.

Papieren tickets

Stuur geprinte tickets op naar NS International, we gaan pas tot restitutie over als wij de tickets ontvangen hebben. Verstuur de tickets naar onderstaand adres:

NS Service Center Finance
Postbus 19083
3501 DB Utrecht

Annuleren via online formulier

Kun je tickets niet meer in @lantis annuleren? Vraag dan de terugbetaling voor de vervoerbewijzen en/of reserveringen aan via het restitutieformulier.

Restitutieformulier

Let op: zorg dat je op het formulier alle velden aangeduid met een * invult. Alleen dan krijg je na het klikken op ‘Verzend’ de volgende tekst te zien en is de aanvraag verzonden; ‘Bedankt voor je vraag of opmerking. Eén van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Welke restituties gaan via het restitutieformulier?

Trein Binnen hoeveel tijd
Thalys, Eurostar en TGV Ongebruikte tickets n.a.v. uitval treinen (Alleen als terugbetaling afwijkt van de terugbetaling via @lantis conform de voorwaarden)
ICE, IC, CNL richting Duitsland en verder Vanaf vertrektijdstip van de trein tot uiterlijk 1 maand erna maar binnen de geldigheid van het in Nederland uitgegeven vervoerbewijs.
Vervoerbewijzen voor Benelux, richting Duitsland en verder (NRN/NVS/NRT) Vanaf de ingangsdatum tot 1 maand na afloop van de geldigheid

Homeprint / Mobiel Ticket

In geval van Digitale Homeprint/Mobie Ticket kan de restitutie pas een aantal dagen na de oorspronkelijke vertrekdag worden ingediend.

Trein Restitutie indienen is mogelijk na:
Reizen naar België en Luxemburg (via Roosendaal of Visé grens) Na 2 dagen
Reizen met Ciyt Night Line Na 7 dagen
Reizen naar Duitsland Na 7 dagen

Annuleren in RailAgent

Annuleringen kun je tot en met 1 dag voor vertrek online in RailAgent doen. Vanaf de dag van vertrek kun je enkel annuleren via ons Service Center 030-23 000 23.

Meer informatie

Een handleiding en volledige informatie over de administratieve procedure is terug te vinden in de Productfiches.

Hulp nodig?