Werkzaamheden Duits boekingssysteem
Restitutie

Restitutie

Er zijn verschillende manieren om restitutie aan te vragen. Wij raden aan om dit altijd via het verkoopsysteem waarmee je werkt te doen. Dit scheelt niet alleen werk, het bedrag krijg je ook sneller retour op de maandelijkse factuur. Kun je tickets niet meer in het verkoopsysteem annuleren, dan dien je een verzoek tot restitutie in via het online formulier (@lantis) of telefonisch (RailAgent).

Annuleren in @lantis

In de volgende situaties moet je in @lantis annuleren:

Trein Binnen hoeveel tijd
Thalys, Eurostar en TGV Tot 2 maanden na vertrek van de trein
ICE en IC richting Duitsland en verder Tot vertrektijdstip van de trein
Vervoerbewijzen voor Benelux, richting Duitsland en verder (NRN/NVS/NRT) Tot uiterlijk op de eerste dag van geldigheid

Kijk in het uitgebreide overzicht voor alle manieren van terugbetalingen van alle carriers.

Papieren tickets

Stuur geprinte tickets op naar NS International, we gaan pas tot restitutie over als wij de tickets ontvangen hebben. Verstuur de tickets naar onderstaand adres:

NS Service Center Finance
Postbus 19083
3501 DB Utrecht

Annuleren via online formulier

Kun je tickets niet meer in @lantis annuleren? Vraag dan de terugbetaling voor de vervoerbewijzen en/of reserveringen aan via het restitutieformulier.

Restitutieformulier

Let op: zorg dat je op het formulier alle velden aangeduid met een * invult. Alleen dan krijg je na het klikken op ‘Verzend’ de volgende tekst te zien en is de aanvraag verzonden; ‘Bedankt voor je vraag of opmerking. Eén van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Welke restituties gaan via het restitutieformulier?

Treinen Binnen hoeveel tijd
Thalys, Eurostar en TGV Ongebruikte tickets n.a.v. uitval treinen (Alleen als terugbetaling afwijkt van de terugbetaling via @lantis conform de voorwaarden)
ICE en IC richting Duitsland en verder Vanaf vertrektijdstip van de trein tot uiterlijk 1 maand erna maar binnen de geldigheid van het in Nederland uitgegeven vervoerbewijs
Vervoerbewijzen voor Benelux, richting Duitsland en verder (NRN/NVS/NRT) Na de ingangsdatum tot 1 maand na afloop van geldigheid

Homeprint / Mobiel Ticket

In geval van homeprint of Mobiel Ticket kan de restitutie pas een aantal dagen na de oorspronkelijke vertrekdag worden ingediend.

Treinen Restitutie indienen is mogelijk na:
Reizen naar België en Luxemburg Na 2 dagen
Reizen naar Duitsland Na 7 dagen

Annuleren in RailAgent

Het annuleren van losse vervoerbewijzen is toegestaan tot uiterlijk op de eerste dag van geldigheid. Het annuleren van (marktprijs-) reserveringen tot het vertrektijdstip van de trein. Daarna kun je enkel annuleren via ons Service Center 030-23 000 23.

Meer informatie

Een handleiding en volledige informatie over de administratieve procedure is terug te vinden in BraiNS.